Starfield – nowe dzieło Bethesda Game Studios – może wprowadzić nieco świeżości do portfolio producentów odpowiedzialnych za serie The Elder Scrolls czy Fallout. Zdaniem deweloperów kluczem do tego jest unikalny sznyt gry, który określają mianem „NASA-punk”.
Zgodnie z wizją twórców,
Starfield pokaże przyszłość podróży kosmicznych w stosunkowo realistyczny sposób. Założeniem nowej stylistyki jest opracowanie takiego świata, jakiego możemy spodziewać się w przyszłości, biorąc pod uwagę obecny poziom nauki i technologii.
W zeszłym roku reżyser gry Todd Howard określał nowy tytuł studia jako
„kosmiczny Skyrim”, w którym realistyczna technologia będzie pełniła ważną funkcję. Na dowód tych słów w poszukiwaniu inspiracji udał się nawet do siedziby
SpaceX. Nie trudno więc wysnuć wniosek, że grze
Starfield bliżej będzie do filmu
Marsjanin niż
Gwiezdnych wojen.
W rozmowie z serwisem
Xbox Wire Istvan Pely oraz Rick Vicens z
Bethesda Game Studios opowiedzieli o znaczeniu terminu
„NASA-punk” dla całego projektu. To dzięki niemu deweloperom udało się wytyczyć kurs oraz ustalić jednolitą stylistykę, wokół której zbudowana będzie cała produkcja.
Na początku tego projektu, kiedy próbowaliśmy ustalić ogólną estetykę gry, ukuliśmy termin „NASA-punk”, aby opisać uniwersum science-fiction, które jest nieco bardziej ugruntowane i które może stanowić punkt odniesienia w naszej rzeczywistości. Chcieliśmy podejść do tego w realistyczny sposób. Możesz narysować linię od obecnej technologii kosmicznej i przenieść ją w przyszłość, by była wiarygodna […] - powiedział Istvan Pely, główny artysta.
Naprawdę interesujące jest to, jak bardzo wszyscy uchwyciliśmy tę koncepcję. Kiedy powiedziałeś „NASA-punk”, zespół artystyczny mógł od razu wziąć te dwa słowa i zacząć działać. To był po prostu idealny termin na określenie naszego kierunku artystycznego, pozwalający wszystkim trzymać wspólny nurt i tworzyć prace w spójnym stylu. Dla mnie to po prostu zaskoczyło. Myślę, że na początku projektu ten termin był dla nas kluczowy - tak z kolei wypowiedział się Rick Vicens, główny animator.
Zgodnie z zapowiedziami gra
Starfield powinna zadebiutować 11 listopada 2022 roku na pecetach oraz konsolach Xbox Series S/X, jak również znaleźć się w usłudze Game Pass.
Źródło:
"Bebop" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2022-02-19 16:40:32
|
|